خرید سی دی بازی کامپیوتر آزاد راه تهران – شمال؛ پروژه‌ای اجدادی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:دولت باید با نگاه جدی تر پروژه آزاد راه تهران- شمال را پی گیری کند.محمد حسین مقیمی در گفت و گو با خانه ملت گفت:با توجه به تردد بالای خودرو در آزاد راه تهران -شمال تکمیل این پروژه باید در اولویت قرار گیرد.نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد : با تکمیل این پروژه در میزان مصرف سوخت و زمان صرفه جویی می شود.وی با اشاره به توجه و اهتمام نمایندگان در افزایش بودجه وزارت راه ،از وزیر مربوطه خواست تا در ساخت این پروژه تسریع کند.در این باره همچنین محسن نریمان نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:وزارت راه وشهرسازی اراده قوی برای اتمام این پروژه ندارد.نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت باید سهم خود در این پروژه را افزایش دهد یا مشوق هایی را برای جلب سرمایه گذار داخلی و خارجی ایجاد کند.به گفته وی تکمیل این پروژه در اقتصاد منطقه شمال کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت.گفتنی است پس از کنارگذاشتن بنیاد مستضعفان از قطعه ۲و ۳آزادراه تهران – شمال، اعلام شد که یک کنسرسیوم داخلی در این مناطق جایگزین شده است.اما به‌دلیل اینکه این طرح توجیه اقتصادی نداشت زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال کنار گذاشتن این کنسرسیوم هم به گوش می‌رسد.بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای تاکنون سرمایه گذاری  برای ساخت آزادراه تهران – شمال در قطعه های ۲ و ۳  اعلام آمادگی نکرده است وسال گذشته  هم پیمانکارانی از داخل و خارج از کشور برای ساخت اعلام آمادگی کرده بودند که آنها هم پس از بازدید ازطرح متوجه این شدند که حجم کار بسیار سنگین است بنابراین از ادامه کار انصراف دادند.گفته می شود بخش خصوصی پیشنهاد ۵۰درصد سرمایه گذاری در این پروژه را داده بود اما وزارت راه و شهرسازی این پیشنهاد را رد کرده و معتقد است بخش خصوصی باید ۷۰درصد سرمایه گذاری کند.شایان ذکر است قطعه ۴ این آزادراه برای افتتاح در اسفند سال۹۰آماده شده بود اما به دلیل رانش زمین در محدوده ۲کیلومتر از این بزرگراه ،افتتاح پروژه به تعویق افتاد.قطعه یک این پروژه در حال ساخت است.پروژه آزادراه تهران – شمال به منظور تأمین ارتباط مطمئن _ سریع و ارزان بین منطقه شمالى و مرکزى کشور و سهولت ارتباط با کشورهاى همسایه شمالى در حال اجراست. مطالعات اولیه طرح آزادراه تهران – چالوس در سال ۵۳ آغاز شد و پس از پیروزى انقلاب اسلامى مطالعات مسیر آزادراه از سوى وزارت راه و ترابرى آغاز شد .در طرح کالبدی منطقه گیلان و مازندران و مجموعه راهبردها و سیاستها که در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید، بر ساخت یک راه ارتباطی سریع میان تهران و غرب مازندران تاکید شد.مسیر آزادراه از محل تقاطع غیر همسطح با بزرگراه ۷۶ متری شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۵۰متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می گیرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در خرید